joi, 2 ianuarie 2014

Portretul pictorului roman Nicolae Grigorescu

Am ales sa fac acest portret deaoarece m-a impresionat foarte mult viata si opera acestui pictor care punea in fiecare lucrare de a lui un stil aparte romanesc -taranesc cum se picta inainte.Am decis sa fac acest portret in asa fel incat sa aduc acel stil a lui Grigorescu dar am pus doar putin de la el ca sa nu il copiez si am vrut sa fiu original executand un portret artistic si plastic ,adica in stilul meu.Este un portret de tinda inchisa ,am folosit foarte mult culoarea negru atat in fundal cat si pe hainele acestuia, dar si pentru a pune umbra pe fata artistului folosind o combinatie siena arsa cu negru ivoir.Este un portret expresiv care ma reprezinta atat pe mine cat si pe Grigorescu deoarece nu este un portret prea realistic dar totusi il recunosti din prima pe acest artist in portretul de mai jos.Am folosit mult culoarea pielii sau mai bine spus am dat un aer caramiziu fetei lui combinand astfel cu mici pasaje cu o tinda usor intunecata dar calduroasa si linistitoare folosind siena naturala si  mici adaugari de lumina cu un alb opac.Acest portret a fost pictat in 5 stagii si anume la stagiul 1 am inceput sa fac schita in creion si carbune stabilind astfel proportiile capului si diferentele dintre lumina -pasaj-umbra.Apoi am trecut la stagiul 2 folosind pensula cu tus si putina culoare pentru ami stabili cateva repere de culoare si nuante.La stagiul 3 deja am pus primul strat de culoare folosind siena ,umbra arsa,caramiziu si alb astfel uniformizandule pentru a putea distinge diferentele.La stagiul 4 am inceput sa lucrez la proportiile si la textura fetei folosind tuse dezinvolte si totusi artistice realizate cu ajutorul pensulelor 5,3 si 1 .Iar la stagiul 5 si ultimul am folosit cutitul pentru a uniformiza mai bine fata si a da impresia acea de fata a unui pictor taran batran.Acest portret il reprezinta pe Nicolae Grigorescu in ultimi lui ani de viata .Am decis sa ii pun palarie ca sa ii dau un aer de artist si sa nu il reprezind a fi un taran .Acest portret este de tip impresionist ,este plastic ,foarte exprsiv si faptul ca am decis sa adaug un pic din acel stil expresiv romanesc pe care il avea si artistul la acea vreme este principala calitate a acestui portret.Portretul de mai jos l-am pictat astfel incat sa il reprezinte pe Nicolae Grigorescu  nu doar fizic ci si ca stil ,fel de a fi si mai ales  ca un taran artist roman.


pictura - in -ulei - Portretul - pictorului - roman - Nicolae - Grigorescu

Portret in ulei pe panza Nicolae Grigorescu. Dim: 30 X 35 cm .Autor :Valentin Nechifor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu